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TR6 Aluminium Querstromkopf

Verfasst: 29.05.2013, 18:30
von HeinzS
Habe ich gerade auf einer englischen Seite zufällig gelesen.
Ist so etwas bekannt. Habe vorher noch nie gehört.

Gruß Heinz

Verfasst: 08.06.2013, 19:44
von Fuzzy
Hallo,

der Rover Vitess-Motor 2300/2600 soll eine Weiterentwicklung des TR6 Gussklumpen sein, bzw. darauf basieren.
Auf dieser Weiterentwicklung ist ein 12-Ventil-Alu-Querstromkopf mit oben liegender Nockenwelle montiert.

https://homepage.ntlworld.com/william.w ... 0story.htm

:? Ob das theoretisch passt oder passend gemacht werden kann, würde mich auch interessieren.
Ob es Sinn macht ist wieder ein anderes Thema.

Vielleicht weiß Gareth (GT) was dazu :D.


Gruß,
Jörg

Verfasst: 08.06.2013, 21:07
von head_guy6
Rover 6 war immer schreckliche motoren.

HORRIBLIS!
Vielen dank das diese war nur im Rover SD1 fur 9 jahre.

Die beste SD1 war immer die Rover Vitesse V8 EFI.
Ein sehr gute Klassik.

Verfasst: 08.06.2013, 21:56
von Fuzzy
Jap,
that`s what most people in british forums write.
But the head couldn`t be so bad. It is an cross-flow aluminium head with an over head cam, as you know... :D

If the distances between the holes, the head studs and the size of the holes are the same and/or adaptable, than it could be worth to think about, >>> or isn`t it? :?

If not, it is a wast of time :kopfklatsch

And the Rover V8 is a total differnt story ...........


Cheers,
Jörg

Verfasst: 09.06.2013, 07:35
von head_guy6
Fuzzy hat geschrieben:Jap,
that`s what most people in british forums write.
But the head couldn`t be so bad. It is an cross-flow aluminium head with an over head cam, as you know... :D

If the distances between the holes, the head studs and the size of the holes are the same and/or adaptable, than it could be worth to think about, >>> or isn`t it? :?
It's a sort of similar thing to the Dolomite design, which at least had the merit of 4v per cylinder.
There is nothing whatsoever to recommend about the Rover 2300/2600, and they frequently suffered head gasket failure making only 150bhp.
It's an example of Spen King's rare failures.

Sorry to say, but the only decent 6 cylinder engines made in the UK were by A-M, Jaguar & Triumph.

All the stuff from Rover, Austin, Rolls Royce etc were all horrible trash.

Lawrence Tuning

Verfasst: 09.06.2013, 21:47
von dbdaniel
Von Lawrence Tuning gab's für den Vierzylinder im Morgan einen Querstromkopf. Außer einem Zeitungsartikel habe ich aber sonst noch nichts darüber gefunden.